Een bijzondere vakantie

Donderdag 30 augustus 150 km tot Neunen daarna op vrijdag 120 km naar Mendig

Annet, Arjan en de kids komen om 12 uur lunchen. Cadeaus die ze uit Amerika hebben mee genomen worden uitgewisseld en we praten bij, want na de lunch vertrekken we met de camper. We komen niet ver want bij Neunen (Brabant) stopt plotseling voor ons een auto zonder enige reden. De remweg is net een meter te kort. De voorkant van onze camper is ingedeukt. Verder rijden heeft geen zin. Gelukkig is vlakbij een bergingsbedrijf. Binnen 10 minuten wordt de camper weg gesleept. Na het invullen van de schadeformulieren begint de vraag. Wat doen we? Onze reisvrienden zijn ook al onderweg. Hadden we die niet dan waren we direct naar huis gegaan. We hebben recht op 28 dagen een leencamper. Te kort voor Griekenland. Misschien dat onze reisverzekering wat kan bijdragen. De SOS-centrale heeft een goedkopere camper gevonden. We kunnen die 3 maanden mee nemen. Na dit debacle is 2 maanden genoeg. We overnachten bij het bergingsbedrijf. De volgende dag gaan we bellen waar onze camper naar toe moet. NKC heeft een adres in Hoorn. We bellen en daar kan hij naartoe. We geven ook het gewijzigde kenteken aan de veerboot maatschappij door. De leencamper staat om 1 uur voor ons. Een Dettleff Globebus. De garage is te laag , dus de scooter laten we achter. In 2 uur laden we alle spullen over van de ene camper naar de andere. De Globebus is duidelijk kleiner, dus waar laten we alle spullen? We stapelen het garage vak vol met alle spullen die we niet kwijt kunnen. Om half drie rijden we weg naar Mendig. Een plek waar we eerder gestaan hebben. Na enige files arriveren we. We zetten de camper neer en gaan naar de Vulcan brouwerij waar we een drankje nemen en een schnitzel verorberen. Terug bij de camper testen we de douche en kruipen voldaan met wat nare gevoelens in bed. Jip heeft fantastisch gedragen. Eerst twee uur in de tas bij het overladen. Daarna wennen aan de nieuwe omgeving. De kattentas is zijn favoriet.

Zaterdag 1 september 450 km naar Memmingen

Het bed ligt prima. Door het garage vak lig je 1 meter onder het plafond. Met een trapje bereik je je bed. Even wennen dus. Jip vindt het interessant en komt ons af en toe bezoeken. Na een broodje vertrekken we. Het is druk op de weg. Geen idee waarom. Af en toe een file. Om 16.30 zijn we in Memmingen. Er staan veel campers, maar we vinden een plekje naast het gras. We gaan naar de Lidl en kopen 3 tassen om al onze lossen spullen te verzamelen. Het bagage vak halen we leeg en delen we verder in. De vouwfiets kan achterop de fietsendrager. Scheelt weer ruimte. We eten in de camper. De keuken is aan de kleine kant en je kunt je spullen niet kwijt. We missen onze oude camper. Jip zoekt zijn kattentas weer op. Morgen gaan we naar Verona.

Zondag 2 september 400 km naar Verona

Bij de Duitse grens loopt het al vast. Vervolgens zitten we 2 uur in een file. Allemaal Duitsers die naar het Zuiden willen. Waarom? Na de Oostenrijkse grens even een stukje snelweg. Daarna de Brenner op. Bovenop loopt het weer vast. Weer een uur in de file. Sommigen kiezen de provinciale weg. We zien ze later weer terug wanneer het verkeer weer snelheid neemt. We stoppen bij een wegrestaurant en kijken waar we kunnen overnachten. We besluiten toch tot Verona door te rijden. Daar is een camperplek met douche. Om 19.30 komen we aan. We douchen en eten en gaan naar bed. Het is een lange dag geweest.

Maandag 3 september 350 km naar Ancona

Na het ontbijt rijden we eerst even langs de Aldi. Het is een hele nieuwe winkel. We vullen onze problemen. Een gaspit die niet wil branden, een lichtje in een donkere kast, een verduisteringsgordijn dat uit de rail is gelopen. Nu nog het magneetslotje van een keukendeurtje en de losse schroeven van het dashboard. De camper gaat beter terug dan hij gekomen is.

Dinsdag 4 september 10 km naar veerboot.

We hebben geen haast. De veerboot zou om 13.30 vertrekken, maar door een staking gaat hij om 23.58. Maar we willen de terugreis vervroegen dus rijden we om 11 uur richting veerboot. De vrouw  achter de balie boekt onze reis om naar 28 oktober en zegt dat we misschien om 16.30 mee kunnen. We parkeren de camper en wachten af. Uiteindelijk wordt het morgen om 9 uur. Om 15.30 rijden we terug naar de CP en gaan in de zon zitten. Jip weer naar buiten. We staan niet alleen. We 5 campers komen er bij. Voor ons een oude Mercedes bus van 35 jaar oud. Achter ons een nieuwe Hymer met motor en 2 dames en 3 honden.

Woensdag 5 september 5 km naar veerboot

Het is een vroegertje vanochtend. De wekker gaat om 5.45. We ontbijten wel bij de veerboot. Al snel krijgen we onze tickets en rijden naar de veerboot. Een driftige dame met fluit wijst ons de weg. Al snel komt de boot. Hij is half leeg en we staan op het achterdek in de zon. Jip is niet blij. Hij gaat in de kattenbak zitten en komt er niet uit. We lopen wat door de boot en drinken wat op het zonnedek. We kunnen pas om 20 uur eten en wachten duurt lang. Volgens planning komt de boot om 23.30 aan. We zoeken dan wel een plekje aan het strand voor de nacht. Daarna gaan we naar de camping.

We komen uiteindelijk om 2 uur ’s nachts aan. Bij een benzinepomp overnachten we.

Donderdag 6 september 15 km naar camping aginara

Om 8 uur rijden we naar de supermarkt en doen wat boodschappen. Daarna richting camping. We krijgen een plekje vlakbij het strand, gooien de wasmachine vol en duiken het water in. Na de bbq liggen we vroeg in bed.

Vrijdag 7 september

Met een vers broodje ontbijten we buiten. Het is heerlijk weer. We zwemmen een paar keer en wachten op Ab en Blien die met de veerboot aankomen. Wil kookt alvast roti in de te kleine keuken. Een sterk staaltje van kookkunst. ’s Avonds eten we de roti op met een lekker glaasje wijn.

Zaterdag 8 september

Onze achterburen, twee Duitse campers met scooter en snelle boot pakken in. We reserveren een vrij gekomen plek aan het water. Na een paar keer zwemmen gaan we eten bij het restaurant. De Duitse campers vertrekken. We verplaatsen onze camper in het schemerlicht naar de waterkant. Een campervrachtauto doet dat ook. De aardige eigenaar helpt ons met manoeuvreren. Bij het restaurant helpt een aardige Canadees. Hij heeft een skihotel bij Delphi. Na het eten drinken we nog een glaasje bij ons nieuwe plekje. Jip wil naar buiten en loopt een rondje. De eerste keer vandaag dat hij beweegt.

Zondag 9 september

Ontbijten aan zee. Apart. Vandaag weer lekker gerelaxt en gezwommen. Tussen de middag een fruithapje en ’s avonds een saté op de bbq. Morgen verse inkopen doen.

Maandag 10 september

We rijden naar de LIDL in Igoumenitsa en laden een car vol met boodschappen. Daarna doen we nog een wasje en zwemmen een paar keer in zee. Jip loopt af en toe buiten. Twee mannen vangen octopussen voor onze camper. Vanavond een mooie ondergaande zon.