Zaterdag 365 km naar Mendig
Om 10.30 vertrokken. Veel files. In mendig geen plek in de Stube dus hebben we maar een deurmat mee genomen.

Zondag 410 km naar Gutenau.
Camperplek liep helemaal vol. We lopen een rondje.

Maandag 360 km naar Como.
We hebben een file bij de Godthart tunnel en bij de grens. Ab en Blien waren er al. Samen eten we een kippetje uit de supermarkt.

Dinsdag 450 km naar Ancona
Er zijn weinig files, maar het is wel heel druk. We slaan de camperplek bij Fano over en rijden naar een nieuwe plek bij de Auchan. Het onweert en het regent. We eten  spareribs.

Woensdag 1 sep
Op tijd zijn we bij het Anek kantoor, maar we zijn een van de laatste aan boord. Jip is een beetje gestresst. We gaan a la cart eten met een heerlijke wijn.

Donderdag 2 sep
We worden vroeg wakker gemaakt voor de ontscheping. Daar moeten we alleen een Plf formulier laten zien. Bij de Lid doen we boodschappen. Op de camping kunnen we later naar het water verhuizen. In Plataria drinken we eeen biertje en eten later bij het restaurant.

Vrijdag 3 sep
Ontbijtje in de zon na het zwemmen. Voor de rest vandaag niets gedaan. Eten thuis.

Zaterdag 4 sep
Boodschappen bij de Lidl gedaan. Er was een piepend klein katje. In de middag wolken. We doen een visje op de bbq. Jip is voor het eerst buiten.

Zondag 5 sep
Lekker luieren en lezen en zwemmen.

Maandag 6 sep 280 km
We nemen afscheid en gaan op weg naar Stoupa. We nemen een stop bij camping Tsolis. Doen een wasje en eten bij de bar aan zee.

Dinsdag 7 sep 300 km naar Stoupa
We nemen de kustweg. Bij Pyrgos vinden ee bij een grote supermarkt de lekkere wijn van de boot. Bij benzinepomp drinken we koffie. Vrouw is ond zeer dankbaar voor euro fooi. Op camping even zwemmen. Dorades gegeten.

Woensdag 8 sep
Vandaag regen. Bernard en Waltraud arriveren. Gegeten bij tentje met eentonige pianomuziek.

Donderdag 9 sep
Boodschappen gedaan, gezwommen en uit eten geweest in Stoupa bij een tent halverwege het dorp.

Vrijdag 10 sep
Op scooter olie gehaald. Bij de camper gegeten met worstjes op de bbq en wat veel Ouzo.

Zaterdag 11 sep
Bernard en Waltraud vertrekken. Wij blijven nog een dag. Regelen reispapieren op papier en vermaken ons met Jip2.

Zondag 12 sep 60 km naar Gythio 42146
We nemen afscheid van de campingbaas. Even zoeken naar een goede camping. Camping Semeli hebben we eerder gehad. Gaan vanavond eten bij een strandtent. Tent bleek dicht. Door gelopen naar strandtentje verder op. Was perfect.

Maandag 13 sep 80 km
Met scooter door Mani buiten gereden. In Kotrona heerlijke lunch genuttigd. Benzine getankt en terug gereden. Morgen verkassen naar andere camping. Teveel Fransen hier!

Typische Mani-toren. Bysantijnse bewoners bestreden elkaar met katapult en stenen. Degene met de hoogste toren had de sterkste plek. Mani bewoners zijn nooit door andere bevolkingsgroepen overmeesterd.

Dinsdag 14 sep 1 km 20198
Verkast naar Githeon Bay. Lekker gezwommen in zee en in zwembad.

Woensdag 15 sep
Boodschappen gedaan in Gythion. Gezwommen en restje eten van gisteren genuttigd.

Donderdag 16 sep
Lekker geluierd. Gezwommen en gegeten bij restaurant naast het zwembad.

Vrijdag 17 sep
Op de scooter de markt bezocht. Gezwommen, alles een beetje ingepakt, poesjes eten gegeven. Weer gegeten bij het restaurant naast zwembad.

Zaterdag. 18 sep 180 km 37 grd. Naar camping Triton New
Gereden binnendoor naar Nafplio. Eerst even naar de Lidl, daarna naar camping Triton New. Bij Taverne ernaast gegeten. Doop kind werd er gevierd.

Zondag 19 sep 20 km scooter
Naar Nafplio gereden. Gewinkeld, koffie gedronken. Was druk met Grieken op de terrassen.

Maandag 20 sep
We halen een postzegel voor de kaart van Stef. De winkel AB is eigenlijk AH. We zwemmen wat en puffen uit in de hitte.

Dinsdag 21 sep
We proberen een opgraving te zoeken in de bergen. Het laatste stukje is steil en grind. Dus die slaan we over. Drinken koffie in het dorp.

Woensdag 22 sep
Luierdag. We ruimen alles op.

Donderdag 23 sep 270 km naar Aginara
’s Nachts gaat het flink waaien en wat regenen. Flinke golven. We rijden naar het westen van de Peleponnesos over de snelweg. Bernard heeft plek tegenover hun geregeld. We duiken het water in en eten bij het restaurant.

Vrijdag 24 sep 35 km met scooter
Op de scooter rijden we naar Kyllini en winnen info in over de veerboot naar Kefalonia. Kosten enkele reis 103 euro. Volgende week gaan we daar naartoe.

Zaterdag 25 sep
Boodschappen bij My Market gedaan. Gezwommen en geprobeerd kolokytho keftedes  te bakken. Lukte niet helemaal.

Zondag 26 sep
Rustig dagje. In volgend dorp geshopt, een strandjurk. Bij restaurant gegeten.

Maandag 27 sep
Duitse vrienden breken op en rijden naar de boot. Wij gaan nog wat boodschappen doen.

Dinsdag 28 sep
We doen even een wasje en gaan tickets halen voor de boot naar Kefalonia. We eten weer eens in het restaurant.

Woensdag 29 sep
We ruimen alles op en staat om half drie op de kade. De veerboot komt er aan. We nestelen ons aan boord en nemen een broodje en wat koffie. Na 1,5 uur zijn we op het eiland. Jip is heel gestrest door de reis. Na een uurtje rijden over een bochtige bergweg zijn we bij camping Arkostoli. We eten wat bij de taveerne bij het water.

Donderdag 30 sep
We shoppen wat in het dorp. Kopen zeep, olie, T-shirt en drinken wat koffie. We rijden nog naar de Lidl en eten wat bij onze taveerne.

Vrijdag 1 oktober
We rijden naar Mythos beach, het mooiste strand van Griekenland. We bellen Annet voor haar verjaardag. De camperplek is opgeheven, dus we rijden naar de volgende. We eten wat bij de taveerne bij Sami.

Zaterdag 2 oktober
We gaan naar de cave en varen met een bootje rond. Daarna rijden we naar een camperplek bij de westkust. We staan naast de taveerne en zonnen wat aan het strand. Daarna eten we wat bij de taveerne en zien de zon zakken in de zee. De foto van de camper stuur ik op naar de NKC. Ze plaatsen hem in het volgende nummer.

Zondag 3 oktober
In Arkosolis vinden we geen tafelkleedje. We slaan wel wat vers fruit in. We rijden door naar Poros en halen tickets voor de ferry. Na 2 uur wachten mogen we de boot op. Anderhalf uur later zijn we aan de overkant. We vinden een goede plek bij camping Aginara en gaan bij het restaurant eten.

Een paar dagen later rijden we terug naar Igomenitsa. We krijgen een sms van de veerdienst dat onze veerboot is uitgevallen. Bij het kantoor kunnen/willen ze de reis niet verzetten. We moeten dat met onze eigen reisagent regelen. Ook dat lukt niet. we besluiten maar over land terug te rijden. Een lange reis van 7 dagen door Albanië, Montenegro, Bosnië, Kroatië, Slovenië, Oostenrijk, Duitsland.

Terug thuis raken we in een ziekenhuis traject. Het zal 2 jaar duren voor we weer eens richting Griekenland zullen komen.